အယ်ဒီတာ့အာဘော်
ကမ္ဘာဦးကျောက်ခေတ်က လူမျိုးတမျိုးက လူမျိုးစုတစုကို အင်အားသုံး တိုက်ခိုက်သတ်ဖြတ် လူမျိူးစုတစုကို သူ့ထက်အင်အားကြီးတဲ့လူမျိုးက ကျူးကျော်တိုက်ခိုက်ပြီး ကျွန်ပြုခဲ့တဲ့ အရိုင်းအစိုင်းခေတ်တွေ ရှိခဲ့ပါတယ်။ တဖြည်းဖြည်း ယဉ်ကျေးမှု အဆင့်မြင့်လာတဲ့အခါ အရင်က ကျင့်သုံးခဲ့တဲ့ တောနက်ကြီးဝါဒဟာ လူ့တန်ဖိုးနဲ့မကိုက်ညီတဲ့အတွက် တိုးတက်ဖွံ့ဖြိုးတဲ့နိုင်ငံတွေမှာ စည်းကမ်းသတ်မှတ်ချက်တွေ ချမှတ်ပြီး တနိုင်ငံနဲ့တနိုင်ငံ မကျူးကျော်ရေးအတွက် ကမ္ဘာ့အာဏာစဉ် (World order) ကို တည်ဆောက်ခဲ့ကြတယ်။ ကမ္ဘာပေါ်မှာ စစ်ပွဲတွေ မပေါ်ပေါက်ဖို့ ထိန်းသိမ်းနိုင်ဖို့ ကုလသမဂ္ဂအဖွဲ့ကြီးကိုလည်း တည်ထောင်ခဲ့ကြပါတယ်။ တနိုင်ငံနဲ့ တနိုင်ငံ စစ်မက်ဖြစ်ပွားတဲ့အခါ ဖမ်းဆီးရမိတဲ့ စစ်သုံ့ပန်းတွေကို မနှိပ်စက်မညှင်းပန်းဖို့ လူသားဂုဏ်သိက္ခာ အညီထားဖို့ နိုင်ငံတကာ သဘောတူညီချက်ကို ဂျနီဗာကွန်ဗင်းရှင်းမှာ ချမှတ်ကျင့်သုံးခဲ့ပါတယ်။
ဒီနေ့ မြန်မာနိုင်ငံမှာ စစ်အာဏာသိမ်းမှုကြောင့် ပြည်သူတရပ်လုံး အုံကြွလာပြီး နွေဦးတော်လှန်ရေး ဖြစ်လာတာ ဒီနေ့ဆိုရင် ၃ နှစ် သုံးမိုး ရှိခဲ့ပြီဖြစ်ပါတယ်။ တော်လှန်ရေးအစမှာ ကရင်နီမှာ မိန်းမ၊ ကလေးတွေ အပါအဝင်ကားတစီးကို အာဏာသိမ်းစစ်တပ်က ဖမ်းဆီးပြီး ကားတစင်းလုံးကို မီးရှို့သတ်ဖြတ်မှုကို ကျူးလွန်ခဲ့ရာကအစ ဆယ်စုနှစ်အဆက်ဆက် အပစ်မဲ့ပြည်သူပြည်သားတွေကို လူသားဒိုင်းအဖြစ် အသုံးချခဲ့တာတွေ၊ အတင်းအကြပ်ပေါ်တာဆွဲပြီး စစ်လက်နက်ပစ္စည်းများကို ကျေးကျွန်များသဖွယ် သယ်ခိုင်းပြီး မသယ်နိုင်သူတွေကို ရိုက်နှက်သတ်ဖြတ်မှုတွေ လုပ်ခဲ့တာတွေကို မြန်မာပြည်သူတွေ ကြားသာကြားခဲ့ရပြီး မြက်ဝါးထင်ထင်မြင် တွေ့ခဲ့ရသူတွေ မရှိခဲ့ပါဘူး။
ဒါပေမဲ့ ဒီနေ့ခတ်မှာတော့ ဒီလိုဖြစ်ရပ်တွေကို လက်ကိုင်ဖုန်းတွေကနေ မှတ်တမ်းတင်နိုင်ပြီး ဆိုရှယ်မီဒီယာတွေကနေ ချပြလာနိုင်တဲ့အတွက် သတင်းထိန်းချုပ်မှုတွေ၊ သတင်းမှောင်ချမှုတွေကို အစိုးရတွေက လုပ်နိုင်စွမ်းမရှိတော့သလောက် ဖြစ်လာခဲ့ပါတယ်။
အခုတလော လူမှုကွန်ရက်ပေါ်မှာ ပျံ့နှံ့လာတဲ့ ယောကာကွယ်ရေးတပ် (YDF) ရဲ့ အဖွဲ့ဝင် ရဲဘော်လေး (၂) ယောက်ကို ပျူစောထီးတွေကြီးစိုးတဲ့ မြောက်ခင်ရန်းရွာမှာ ဖမ်းဆီးရမိတဲ့အခါ နှိပ်စက်ညှင်းပန်း၊ သံကြိုးတွေနဲ့တုတ်ပြီး မြောက်ခင်ရန်းရွာအထွက် ကုက္ကိုပင်မှာ တွဲလောင်းချ ထားပြီး အောက်ကနေ မီးဖိုကာ အရှင်လတ်လတ် သွေးပျက်စရာ မီးရှို့သတ်ဖြတ်တဲ့ ဗီဒီယိုက စစ်တပ်ထောက်ခံတဲ့ တယ်လီဂရမ်မှာ ဝမ်းသားအားရ တင်လာပြီး ကြံ့ဖွတ်အမတ်ဟောင်း ဘူးလက်လှဆွေတို့ရဲ့လုပ်ရပ်ကို ချီးကျူးခဲ့ကြပါတယ်။
(ပူးတွဲပါဓာတ်ပုံမှာ အဘဘူးလက်လှဆွေမှ လက်စွမ်းပြပြီဆိုပြီး စစ်ကောင်စီဝါဒဖြန့် တယ်လီဂရန်ချန်နယ်မှာ ဖော်ပြထားပါတယ်။)
ပထမ သူတို့လုပ်ရပ်ကို လူအများကို ကြောက်လန့်စေလိုတဲ့ အမြင်တိမ်တိမ်နဲ့ အောင်ပွဲခံ တင်ပြခဲ့ပေမဲ့ ဒီလုပ်ရပ်ဟာ သူတို့ရဲ့လူမဆန်မှုကို ဖွင့်ချလိုက်သလိုဖြစ်သွားပြီး အဲဒီနောက် ဒီလိုလူမဆန်တဲ့ အော့နှလုံးနာစရာ ရက်စက်မှုကြီးကို ပြည်သူအများက ဝေဖန်လာတဲ့အခါ ဒီသတင်းဟာ သတင်းမှားပါ သူတို့မဟုတ်ပါဘူး PDF တွေ အချင်းချင်း သတ်ဖြတ်တာပါလို့ ဗြောင်လိမ်လည်ဖို့ ကြိုးစားကြပေမဲ့ အရင်တင်ထားတဲ့သတင်းကို ရယူထားပြီးသားဖြစ်လို့ မရတော့ပါဘူး။ တစ်ခုထင်ရှားတာက မြောက်ခင်ရန်းရွာဟာ ပျူစောထီးတွေ ကြီးစိုးထားပြီး ကြံ့ဖွတ်အမတ်ဟောင်း ဘူးလက်လှဆွေရဲ့ ရွာလည်းဖြစ်တဲ့အတွက် မပြေးသော်လည်း ကန်ရာက ရှိပြီးသားပါ။
ဒီဖြစ်အပျက်နဲ့ နှိုင်းယှဉ်ပြီး ကိုမာဝီခေါင်းဆောင်တဲ့ KNDF ကရင်နီကာကွယ်ရေးတပ်ဖွဲ့က ရန်သူစစ်သားတွေကို ဘာမှမဖြစ်စေရဘူး ထွက်လာခဲ့ပါလို့ အာမခံပြီး လက်နက်ချခိုင်းခဲ့တယ်၊ ဆေးကုသပေးတယ် နောက်အကျဉ်းထောင်ထဲမှာ နှိပ်စက်မှုမလုပ်ဘဲ ကောင်းမွန်စွာ စစ်သုံ့ပန်းများအဖြစ် ထားတာကိုကြည့်ရင် လူသားဆန်မှုကို တွေ့ရမှာဖြစ်တယ်။ မြောက်ခင်ရမ်းရွာက ပျူစောထီးနဲ့ စစ်ကောင်စီတပ်ကတော့ သူတို့လုပ်ရပ်အတွက် တချိန်မှာ တာဝန်ခံရတော့မှာ ဖြစ်တယ်။
တော်လှန်ရေးလုပ်နေတာကြောင့်တဖက်နဲ့တဖက်အနိုင်ရဖို့ပစ်ခတ်တိုက်ခိုက်နေကြတာမဆန်းပေမဲ့ စစ်ပွဲပြီးလို့အရှုံးအနိုင်ဖြစ်လာတဲ့အခါ ကိုယ်ဖက်နိုင်ရင် ကိုယ်ဖမ်းမိတဲ့စစ်သုံ့ပန်းတွေကို နှိပ်စက်ညှင်းပန်းမှုမလုပ်ပဲ ကောင်းမွန်စွာထိန်းသိမ်းရခြင်းဟာလူသားဆန်မှုပဲဖြစ်ပါတယ်။ ဒီလိုလူသားဆန်မှုဟာ ကိုယ်ချင်းစာတရားမှာ အခြေခံပါတယ်။ ကိုမာဝီတို့ဟာစစ်တိုက်နေရသော်လည်း လူသားဆန်စွာ ကိုယ်ချင်းစာတရားနဲ့ မိမိထံလက်နက်ချသူတွေကို ရန်ညှိုးမထားပဲ အသက်ရှင်ခွင့်ပေးခဲ့ပါတယ်။ မိမိသာအဖမ်းခံရရင် အဲဒီလိုနှိပ်စက်ညှင်းပန်းတာကို လက်ခံနိုင်ပါ့မလားလို့ ကိုယ်ချင်းစာစိတ်နဲ့ စဉ်းစားတတ်ကြဖို့လိုပါတယ်။ အရိုင်းစိတ်နဲ့ ငါ့ရန်သူငါတို့ဖမ်းမိပြီ နှိပ်စက်ပြီးသတ်မယ် ငါတို့လုပ်ချင်သလို လုပ်မယ်ဆိုတဲ့ စိတ်လောက်မှောင်မိုက်နေတာ လူသားအဖြစ်က အဟိတ်တိရစ္ဆာဘဝ ရောက်နေတာ ကိုယ်ချင်းစာစိတ် ကင်းမဲ့နေလို့ဖြစ်ပါတယ်။
မြောက်ခင်ရမ်းရွာနဲ့ KNDF တို့ လုပ်ရပ်နှစ်ခုကို နှိုင်းယှဉ်ပြီး အနာဂတ် မြန်မာနိုင်ငံကို ဘယ်လိုနိုင်ငံမျိုးကို တည်ဆောက်မလဲ၊ လူသားဆန်စွာ တည်ဆောက်ကြမှာလား၊ အရိုင်းအစိုင်းတို့ရွာလို တည်ဆောက်ကြမှာလားလို့ ပြည်သူတွေက ဆုံးဖြတ်ရမှာ ဖြစ်ပါတယ်။